Magyarországi e-matrica gyorsvásárlás

Autópálya-matrica gyakran ismételt kérdések

Mikortól érvényes a matricám?

A vásárlás során, amennyiben a vásárlás napját jelölöd meg kezdőnapnak, úgy az érvényesség kezdete az e-matrica megvásárlásának időpontja. Banki átutalás esetén az összeg számlánkra való beérkezéseskor történik a matrica érvényesítése - ez az időpont lesz az érvényesség kezdete.

A matricák terület szerinti érvényessége minden matricánál az ország teljes területe, kivéve a vármegyei matricát, amely éves matrica és csak az adott vármegye pályaszakaszaira érvényes – a szomszéd vármegye első lehajtójáig.

Meddig érvényes a matricám?

Heti (10 napos) autópálya matrica
Magyarország összes fizetős útszakaszára érvényes. Érvényes a vásárló által megjelölt kezdő és további 9 napra, összesen 10 egymást követő naptári napra, a 10. nap 24. órájáig.

Havi autópálya matrica
Magyarország összes fizetős útszakaszára érvényes. A vásárló által megjelölt kezdő naptól a következő hónapban számát tekintve a kezdő nappal megegyező nap 24 óráig; ha ez a nap a lejárat hónapjában hiányzik, a hónap utolsó napjának 24. órájáig.

Vármegyei autópálya matrica
A vásárló által megadott vármegye összes útjára érvényes. Érvényes a tárgyév első napjától a tárgyévet követő év január 31. napjának 24 órájáig. Érvényességi időtartamon belüli vásárlás esetén a vásárlás időpontjától biztosít úthasználati jogosultságot. Elővásárlásban 2024. január 01-től 2025. január 31. napjának 24. órájáig érvényes. Vásárlás során egyidejűleg több vármegyére is vásárolható vármegyei autópálya matrica.

Éves autópálya matrica
Magyarország összes fizetős útszakaszára érvényes. Érvényes a tárgyév első napjától a tárgyévet követő év január 31. napjának 24 órájáig. Érvényességi időtartamon belüli vásárlás esetén a vásárlás időpontjától biztosít úthasználati jogosultságot. Elővásárlásban 2024. január 01-től 2025. január 31. napjának 24. órájáig érvényes.

Összevont havi matricák vásárlása (6..5..4..3..2 hónapra)
Magyarország összes fizetős útszakaszára érvényes.
Összevont havi e-matricák az éves matrica kényelmét biztosítja évközi megrendelők számára. Ez az egyedülálló megoldás a kényelem mellett költségtakarékos is, mivel a félévi jogosultságon felül 4-6 nap további jogosultságot biztosít. Fontos, hogy az összevont havi matricák vásárlásának visszaigazolásában 6 havi, 5 havi, 4 havi, 3 havi, 2 havi matricaazonosító szerepel. Az összevont matricák vásárlása esetén fordítson kiemelt figyelmet a RENDSZÁM ELLENŐRZÉSÉRE, mivel a rendszám-helyesbítés, rendszám átírás költségeit mind a 6 havi, 5 havi, 4 havi, 3 havi, 2 havira meg kell fizetnie! (átírási díj összege matricánként, és karakterenként: 1470 Ft). A többszörös átírási díj érvényes a gépjármű eladás és új vásárlás esetén felszámított átírási díjra is.
Kiemelt figyelmet kell fordítani az összevont vásárlása esetén az ÉRVÉNYESSÉG KEZDETÉRE és ÉRVÉNYESSÉG VÉGÉRE. Amennyiben a vásárlás napját jelölöd meg kezdő napnak, úgy az érvényesség kezdete az autópálya matrica megvásárlásának időpontja.

Mi a járműkategóriám?

A gépkocsik és a pótkocsik a következő járműkategóriák egyikébe sorolhatók: Forgalmi engedélyben szereplő kódolás a „J” mezőben *

Meghatározás - Díjkategória
M1 személygépkocsi D1 (legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas jármű esetén)
M1 személygépkocsi D2 (7 személy szállításánál többre alkalmas jármű esetén)
N1 tehergépkocsi D2 (legfeljebb 3,5 t össztömegig)
O1 utánfutó U (pótkocsi legfeljebb 750 kg megengedett legnagyobb össztömegig)
O2 utánfutó U (pótkocsi 750 kg felett, legfeljebb 3,5 tonnáig)

* A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet alapján A járműben szállítható személyek számát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés (S.1. – ülések száma vezetővel) és nem a járműben aktuálisan látható ülések száma alapján kell megállapítani. A D2 kategóriába tartozó járművek esetében, amennyiben vontatást végeznek az utánfutóra (pótkocsira) U kategóriás e-matrica megváltása szükséges, a pótkocsi forgalmi rendszámára.

Mi az alapvető különbség a vármegyei és a hagyományos autópálya matricák között?

A 10-napos, havi, éves ún. időalapú matricák és az ország minden autópálya-szakaszára érvényesek, beleértve az új díjköteles szakaszokat is. A vármegyei matricák ezzel szemben területre, azaz egy-egy vármegyére korlátozottak, ugyanakkor időkorlát nélkül, azaz a következő év január 31-ig járhatunk velük. Érdemes megtervezni éves autózásunkat, hogy eldöntsük milyen matricát vásároljunk.

Segítség: Vármegyei matrica kalkulátor

Vármegyei autópálya matricákat mikor érdemes venni?

Vármegyei matrica csupán választható lehetőség, semmiképp nem kötelező, vagy kizárólagos.  
Ha jól meg tudjuk becsülni előre éves utazásaink útvonalát, az útvonalakkal érintett vármegyéket, akkor könnyen kiszámíthatjuk az éves matricák összdíját. Ha ez alacsonyabb a korábbi matricadíjak összegénél, akkor érdemes csak vármegyei matricákat venni. Ne feledjük, 1-1 vármegyei matricát az év során csak egyszer kell megvenni, mivel ezek teljes évre érvényesek, és több vármegyei matrica is vásárolható egy járműre.

Éves autópálya matricát mikor érdemes vásárolni?

Az éves matrica az összes fizetős útszakaszon használható korlátlanul. Amennyiben a hagyományos matricatípusokkal vagy a vármegyei matricákkal az éves költségünk meghaladja az 50.000-55.000 Ft-ot, akkor tanácsos éves matricát megvenni. Ekkor egész évben nem kell többet matricára gondolni, nem spórolós utakat keresgélni utazásunkhoz, vagy lemondani egy utazásról csak a matricadíj miatt. 

Meddig érvényes a vármegyei matrica?

Időben: a vármegyei matrica a vásárlás időpontjától a tárgyévet követő év január 31. napjának 24. órájáig érvényes. (kivéve a decemberi elővásárlás esetén: a decemberi elővásárlásban megvásárolt matrica következő év január 01-től érvényes!)

Földrajzilag: a vármegyei autópálya matrica az alábbi határok között érvényes: a Vásárló által megadott vármegye fizetős díjszakaszaira, valamint a határos vármegyék irányába eső az első csomópontig.  Tervezéshez használja a térképes vármegyei matrica kalkulátorunkat: vármegyei pályamatrica kalkulátor, és térképes tervező.

Hogyan vásárolhatom meg az autópálya matricámat?

Az oldalon a kívánt matricatípus és gépjárműtípus adatainak megadásával töltse ki a megadott mezőket, majd kövesse a lépéseket. Az oldal autópálya-matrica értékesítése automatikus szolgáltatás. 

Szükséges-e regisztráció a matrica vásárláshoz?

Nem szükséges, de javasolt. Regisztráció nélkül, bankkártyával és átutalással is kifizethetőaz autópálya matrica.
A regisztráció egy opció azoknak a visszatérő vásárlóknak, akik egyszerűbben szeretnék a későbbiekben megvásárolni a matricát.

Regisztrációval a rendszer eltárolja adatait, így nem kell azokat újra megadni. Elérhetővé válik a bankkártyás fizetés és átutalás mellett az ismétlődő bankkártyás fizetés, mely megkönnyíti a fizetést - a bejelentkezés után egy kattintással kifizetheti a matricát.
Valamint elérhetővé válik az "Eddigi vásárlásaim" menüpont, ahol megtekinthetők a korábbi rendelések is.

Lehet-e közlekedni az autópályán matrica nélkül?

A díjköteles útszakaszokat kizárólag érvényes úthasználati jogosultság birtokában lehet igénybe venni, azaz a felhajtás előtt gondoskodni kell az e-matrica beszerzéséről. Az érvényességi időtartamon belüli vásárlás esetén az érvényesség kezdete minden esetben a vásárlás időpontja (nap/óra/perc). Akik tévedésből hajtottak fel a díjköteles úthálózatra, a felhajtástól számítva maximum 60 perc áll rendelkezésükre, hogy megvásárolják úthasználati jogosultságukat. Az e-matrica utólagos megvásárlása nem jelenthet visszamenőleges úthasználati jogosultságot, ennek megfelelően az utólag megváltott matrica jogosulatlan úthasználatnak minősül és pótdíj-fizetési kötelezettséget von maga után.

Hogyan tudok fizetni?

Bankkártyás fizetés

Borgun bankkártyás fizetés - A fizetés a Borgun biztonságos bankkártya elfogadó oldalán keresztül történik. Minden, internetes fizetésre alkalmas bankkártyát elfogad a rendszer. Sikeres fizetés után azonnal megtörténik az autópálya-matrica érvényesítése.
A Borgun kártyaelfogadó oldalán Ügyfél által fizetéskor megadott kártyaadatokat kizárólag a Borgun látja és kezeli.
SimplePay bankkártyás fizetés - A fizetés az SimplePay biztonságos bankkártya elfogadó oldalán keresztül történik. Minden, internetes fizetésre alkalmas bankkártyát elfogad a rendszer. Sikeres fizetés után azonnal megtörténik az autópálya-matrica érvényesítése. Az SimplePay kártyaelfogadó oldalán Ügyfél által fizetéskor megadott kártyaadatokat kizárólag a SimplePay látja és kezeli.

Átutalásos fizetés
Az oldalon minden matricatípus esetében elérhető az átutalásos fizetési mód. Elsősorban a flottával rendelkező Ügyfeleinket szeretnénk segíteni ezzel a lehetőséggel olyan esetekben, amikor 3-4 vagy akár 10db matricát vásárolnak és a bankkártyájuk maximális napi terhelési limitje már nem elegendő a díjak kiegyenlítésére.
Utalás esetén fontos, hogy nem az elindított utalás időpontjában, hanem az összeg számlánkra való beérkezéseskor történik a matrica érvényesítése. Kérjük, mindig vedd figyelembe az utalás átfutási idejét!

Mikor kell megvásárolni az autópálya matricát?

A hatályos jogszabályok értelmében az e-matricát mindig a díjköteles szakaszra felhajtás előtt (praktikusan az utazás előtt) kell megváltani. Az e-matrica utólagos megvásárlása nem jelenthet visszamenőleges úthasználati jogosultságot, ennek megfelelően az utólag megváltott matrica jogosulatlan úthasználatnak minősül és pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után. Amennyiben a vásárlás napját jelölöd meg kezdő napnak, úgy az érvényesség kezdete az autópálya matrica megvásárlásának időpontja.

Lehetséges egyszerre több autópálya matricát vásárolni?

Igen. A flottával rendelkező Ügyfelek igényeinek megfelelve mostantól a havi és éves matricák esetében lehetőséget biztosítunk egyszerre több (akár 10db azonos típusú) matrica egyidejű megrendelésére. Az egyes rendszámokhoz egyenként megadható az érvényesség kezdete is. Ezzel a funkcióval mostantól nem kell tízszer különböző rendszámmal leadni a rendelést, egyetlen rendelésben megadható a tíz rendszám, és egyidejűleg történik az érvényesítés valamint a számla nyomtatási lehetőségének e-mailes kézbesítése is. Tömeges matrica vásárlás itt érhető el.

Mire figyeljek vásárlás után?

Sikeres vásárlás után a megadott e-mail címre küldünk egy visszaigazoló levelet, amelyben a vásárlás adatai szerepelnek. A jogosultságot tartalmazó visszaigazolást meg kell őrizni. A visszaigazolást nem szükséges kinyomtatni és magunknál tartani, de őrizzük meg elektronikusan - ezzel igazoljuk jogosultságunkat az autópálya használatához. Autópálya-matrica vásárlás esetében a pénzügyi teljesítés megtörténte önmagában még nem jelent automatikusan pályahasználati jogosultságot. Amennyiben nem kapjuk meg az E-mail címünkre a bizonylatot, hívd munkatársunkat ügyfélszolgálati telefonszámunkon. Ha bizonylat nélkül hajtasz fel a díjköteles autópályára, az ebből eredő esetleges következmények a vásárlót terhelik, cégünk semmiféle felelősséget nem tud vállalni.

Hogyan kaphatom meg a számlát a vásárlásról?

A matrica kiválasztásakor, jelölje be, hogy számlát kér, ezután adja meg pontosan a számlázási címet. A sikeres vásárlást követően megjelenő linkre kattinvta megtekintheti és kinyomtathatja a számlát. Emellett e-mailben is megkapja a számla elérhetőségét későbbi megtekintésre, nyomtatásra. A számla nyomtatva hiteles.

Van-e lehetőség kifizetett, érvényes autópálya matrica visszavonására, törlésére?

Nincs lehetőség módosításra, visszavonásra. Ezért kérjük figyelmesen adja meg adatait vásárláskor.

Téves rendszám, érvényesség időtartam, vagy a díjkategória esetén:

Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt ügyfélszolgálatán bizonyos feltételek teljesülése esetén van lehetőség korrekcióra. További információért kérjük hívja a +36 (36) 587-500 telefonszámon elérhető Call Centert.

Díjköteles és díjmentes szakaszok

Díjköteles és díjmentes szakaszok listáját, térképeket itt találja.

Ellenőrzés, pótdíjak

Ellenőrzéssel és pótdíjakkal kapcsolatos információkat itt találja.

Matrica átírása, teendők jármű adás-vétele esetén. 

Ha a gépjármű tulajdonjogát a tulajdonosa év közben átruházza, vagy az annak használatát lehetővé tévő jogviszony megszűnik, kérhető a jogosultság érvényesítése más, azonos díjkategóriájú gépjárműre.  Ez a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt ügyfél-szolgálati irodáiban végezhető el.  Az ehhez szükséges dokumentumok:  a vásárláskor kapott nyugtázó értesítés, új jármű forgalmi engedélye, eladást igazoló okirat. Részletesebben itt. Az átírás díja:  1470 Ft.

Hol találhatóak a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt ügyfélszolgálati irodái?

http://www.nemzetiutdij.hu/Ugyfelszolgalat-kereso/

Ellenőrizhető, hogy van-e egy adott rendszámra érvényes jogosultság?

Csak a www.autopalyamatrica.hu honlapunkon és más online vásárolt matricák esetén tudunk felvilágosítással szolgálni. Fontos tudni, hogy jelenleg csak arra kapunk választ, hogy az adott rendszámra vásároltak-e matricát. Ha időközben a jogosultságot más rendszámra átírták (pl. eladáskor), akkor az érvényességi információ helyessége nem garantálható. Matrica érvényesség ellenőrzés itt végezhető el.
A máshol vásárolt jogosultság adatairól információt kapni az értékesítő helyen vásárláskor kézhez kapott ellenőrző szelvény segítségével lehetséges.

EN DE RO HU SK